Комора

 

9x7JLHeoFWyCRiATsi1g-vc7D0d8oxvpHkU42H-dh9I- | WBO | Онлайн дошка для спільної роботи

https://www.autodraw.com/share/I896L8R0EMKE

КЗАМЕНАЦІЙНІ ПИТАННЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ, БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

БІЛЕТІ 1

1.   Охорона праці в Україні. Законодавчі акти України з охорони праці.

Закон України „Про охорону праці” він 14.10.1992 р. (чинна редакція від  15.11.2024 р.

Основні законодавчі акти з ОП : Конституція України,   „ Основи законодавства України про охорону здоров'я ” , Кодекс цивільного захисту України , „Про використання ядерної енергії та радіакційний захист, КЗпП, закон «Про правила дорожнього руху» , «Про систему громадського здоров’я», державних стандартів, санітарних норм праці, ПДР та інші.

2.   Електробезпека. Види ураження людини електричним струмом.

Електротравми бувають: у вигляді електроопіків; електричних знаків; електрометалізації шкіри; механічних ушкоджень; електрофтальмії; електричного удару; удари з судорожними скороченнями м’язів без втрати свідомості; із втратою свідомості, але з роботою легенів та серця; з втратою свідомості і порушення органів дихання і серця; удари , що викликали клінічну смерть.

 

БІЛЕТ 2.

1.        Порядок    розслідування    та    обліку    нещасних    випадків невиробничого характеру

Порядок ... складається з 4 розділів:

1)          загальні питання ( які НВ підлягають розслідуванню, що стались під час...;

2)          повідомлення про НВ - лікувальні заклади до яких звернулися або були доставлені потерпілі внаслідок НВ протягом доби надсилають письмове повідомлення;

3)          розслідування НВ – НВ, які сталися з працюючими особами розсіл. комісією організації, яку визначає керівник організації. Рішення щодо розслідування НВ приймається керівником організації на підставі звернення потерпілого, листка непрацездатності, або довідки лікув. закладу. Розслідування НВ проводиться , після створення комісії протягом 10 кал. днів. Термін може бути подовжений . За результатами розсіл. складається Акт по ф-НТ. Кількість примірників кожному випадку визначається. Акти за ф-НТ зберігаються (з матеріалами розсіл.) 45 років в організації (для працюючих). Реєстрація з організації, яка проводила розслід.

4)          Облік і аналіз НВ.

Рішення щодо розслідування НВ приймається керівником орг-ції на підставі звернення потерпілого, листка непрацездатності або довідки лікувально – профілакт. закладу.


Розслідування НВ проводиться протягом 10 кал. дн. Після утворення комісії. У разі потреби цей термін може бути продовжений керівником органу, який призначив розслідування.

За результ. розслідування НВ склад. акт за формою НТ, згідно з дод. 3, який затвердж. керівником органу, що проводив розслідування.

 

2.   Заходи безпеки під час перевезення учнів автотранспортом.

При проведенні позашкільних заходів, пов’язаних з перевозкою учнів: проводиться цільовий інструктаж з ОП, в автобусах перевозиться тільки по місцям, число дітей. Грузовий автотранспорт повинен бути устаткований сидінням, яке повинно бути нижче бортів з обов’язковим числом людей визначеним для даного транспорту.

На кожній тр. Один – знак „Діти”, фари – ввімкнуте світло, призначає старший відповідальний – відповідно вимогам ПДР.

 

БІЛЕТ 3

1.   Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах,

Положення встановлює єдиний порядок розслідування та обліку НВ , що сталися з вихованцями , учнями, студентами, курсантами, слухачами під час НВ процесу в навч. закладах України має 4 розділи:

1) Галузь застосування

2) Загальні положення  (які НВ підлягають розслідуванню, реєстрація та складання акту по ф Н-Н та його термін, тощо)

2) Повідомлення про НВ, їх розслідув., та облік

3) Спеціальне розслід. НВ (групові, із смерт. наслідком)

Розслідуванню підлягають НВ , які трапилися з учнями і призвели до погіршення стану здоров’я не менше ніж на 1 день згідно з мед висновком. Погіршення стану здоров’я внаслідок НВ встановлює та засвідчує лікуально – профілакт. заклад. Про кожний НВ, який стався з учнем, потерпілий або свідок НВ негайно сповіщає керівника навч. закладу, службу ОП. Комісія з розслід. НВ зобов’язана провести розслід. НВ, з’ясувати обставини і причини, розробити заходи щодо усунення причин НВ, визначити відповід. осіб; скласти акт про НВ за Ф. НН у 5-ти прим. і направити на затвердж. кер. навч. закладу.

Кер. навч. закладу протягом 3-х діб після закінчення розслідування затверджує акти Н-Н.

 

2.   Порядок введення в експлуатацію кабінетів, майстерень, заново встановленого обладнання.

Приміщення кабінету, майстерні, спортзали тощо повинні відповідати будівельним нормам і правил (БНІП); все устаткування навч. майстерень повинне знаходитись в справному стані і надійно закріплено; устаткування і механізми повинні мати необхідні обмежники; устаткування , яке встановлюється заново , може бути пущене в експлуатацію лише з санкції тех.. інспекції і орган. Освіти з оформленням  відповідного акту;  санкцію  на введення в експлуатацію кабінету


(тощо) і прийом НЗ до нового навч. року дає комісія з участю представників орг. Освіти, установи, проф.. організації, санепідемстанції, Держпогжнагляду, техінспекції.

 

БІЛЕТ 4

1.    Захисні засоби з електробезпеки.

Колективні засоби захисту: - захисне вимкнення аварійної мережі в цілому учбової ділянки ; - захисне заземлення , занулення; - попереджаючі забороняючи , наказові , вказівні переносні щити; - ізолюючі накладки, тимчасові переносні заземлення; - спец знаки безпеки, сигналізація, захисні пристрої, блокування, ізолюючі вставки.

Індивідуальні засоби захисту: діалектричні рукавички, боти, галоші, килимки , ізолювальні підставки, переносні безпечні світильники напругою 12-48 В, знижувальні трансформатори напругою 220/128 або 220/42В, захисне заземлення, захисні пристрої, знаки безпеки, захисні окуляри, каски, спец. рукавички з важкозаймистої тканини , монтерські пояси, страху вальні канати.

 

2. Особливості розслідування та обліку групових і смертельних випадків з учнями і працівниками в навчальному закладі.

Про кожний нещасний випадок , який стався з учнем, потерпілий або свідок НВ негайно сповіщає безпосередньо керівника НВ процесу, який зобов’язаний : терміново організувати першу долі карську допомогу потерпілому та його доставку до лікувальної установи, повідомити про НВ керівника закладу, службу з ОП, до прибуття комісії з розслідування зберегти обстановку на місці в тому стані, в якому вона була на момент події (якщо не загрожує життю і здоров’ю оточуючих і не призведе до більш тяжких наслідків . Директор школи негайно повідомляє управління освіти про НВ , який стався з учнем.

Про НВ , який стався під час далеких походів, екскурсій та інш. заходів поза територією району (міста), керівник закладу негайно повідомляє також орган управл. освітою за місцем події.

 

БІЛЕТ 5

1.      Відповідальність посадових осіб за порушення законів, норм і правил з охорони праці.

Закон „Про ОП” ст..49 – особи , винні в порушенні законодавства та інш. нормативах актів про ОП притягаються до дисциплін. , адміністрат. , кримінальної відповідальності згідно з законодавством.


2.     Положення про порядок розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві,

Дія Положення поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форм власності. Складається:

-      розслідування та облік НВ;

-      повідомлення про розслідування та ведення обліку НВ;

-      спец. розслідування НВ;

-      звітність та інформація про НВ, аналіз, їх причини;

-        розслідування та облік випадків виявлення хронічних захворювань, отруєнь;

-      порядок     повідомлення про   проф..   захворювання та розслідування причин, що привели до їх виникнення;

-        розслідування ВПЗ у працівників, направлених на роботу за межі підприємства;

-        розслідування ЗНЗ.

Розслідування проводиться у разі одержання ушкоджень, що призвели до втрати працівником працездатності на 1 робочий день чи більше або до необхідності проведення його на іншу роботу не менше як на 1 роб. день, у разі зникнення працівника під час виконання ним трудових обов’язків , а також у разі смерті працівника на підприємстві (НВ).

Про кожний НВ потерпілий або працівник, який його виявив, чи інша особа – свідок НВ повинен негайно повідомити безпосереднього керівника робіт чи іншу уповноважену особу підприємства і вжити заходів до подання необхідної допомоги потерпілому.

Роботодавець, одержавши повідомлення про НВ зобов’язаний негайно утворити наказом комісію з розслідування НВ у складі не менше ніж 3 особи та організувати розслідування.

Комісія зобов’язана протягом 3 діб скласти акт розслідування НВ за Ф. Н-5 згідно з додатком 2 у 3-х примірниках, а також акт про НВ, пов’язаний з виробництвом, за формою Н-1 згідно з дод. 3 у 6-ти примірниках, якщо цей НВ визнано таким, що пов’язаний з виробництвом, або акт про НВ, не пов’язаний з виробництвом, за формою НВП згідно з дод. 4, якщо цей НВ визнано таким, що не пов’язаний з виробництвом і передати їх на затвердження роботодавцю.

 

БІЛЕТ 6

1.      Державний ,відомчий і громадський нагляд за станом охорони праці в навчальному закладі.

Нагляд здійсн. Кабінет Мін. Укр.; держкомітет Укр.. по нагляду за ОП; МО; місце  в   держадмін.;   місц.  Ради  нардеп.;  упр.  Освіти;  служба  ОП  школи;

уповноважені трудові колективи, профспілки. Органи держпожнагляду, санепідемслужба.

 

Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти

Положення про організацію роботи з ОП учасників виховного процесу в установах і закладах освіти з 8 розділів визначає єдину систему орг-ції роботи з ОП а також обов’язки керівників та посадових осіб щодо забезпечення здорових і безпечних умов НВ процесу, запобігання травматизму його учасників.

 

БІЛЕТ 7

1.           Система стандартів безпеки праці, її впровадження в навчальних закладах.

Завдання.  Нормативна документація з ОП поділяється на загальнодержавну , міжгалузеву й галузеву.

Заг. державні стандарти про ОП - норми й правила , що поширюються на всі галузі господарства незалежно від форм власності: будівельні норми й правила, санітарні та пожежні, Правила розміщення ел. стосункових споживачів, Правила дорожнього руху.

Міжгалузеві – регламентують ОП в кількох галузях або в окремих видах виробництва, відомств.

Галузеві  - розробляються на основі заг. держ. , міжгалузевих законодавчих актів, норм та правил з урахуванням специфіки виробництва. Ці норми й правила поширюються на підприємства та установи даної галузі.

 

2.        Порядок розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру,

Порядок ... складається з 4 розділів:

1).         загальні питання ( які НВ підлягають розслідуванню, що стались під час...;

2).     повідомлення про НВ - лікувальні заклади до яких звернулися або були доставлені потерпілі внаслідок НВ протягом доби надсилають письмове повідомлення;

3).    розслідування НВ – НВ, які сталися з працюючими особами розсіл. комісією організації, яку визначає керівник організації. Рішення щодо розслідування НВ приймається керівником організації на підставі звернення потерпілого, листка непрацездатності, або довідки лікув. закладу. Розслідування НВ проводиться , після створення комісії протягом 10 кал. днів. Термін може бути подовжений . За результатами розсіл. складається Акт по ф-НТ. Кількість примірників кожному випадку визначається. Акти за ф-НТ зберігаються (з матеріалами розсіл.) 45 років в організації (для працюючих). Реєстрація з організації, яка проводила розслід.

4).           Облік і аналіз НВ.

Рішення щодо розслідування НВ приймається керівником орг-ції на підставі звернення потерпілого, листка непрацездатності або довідки лікувально – профілакт. закладу.

Розслідування НВ проводиться протягом 10 кал. дн. Після утворення комісії. У разі потреби цей термін може бути продовжений керівником органу, який призначив розслідування.

За результ. розслідування НВ склад. акт за формою НТ, згідно з дод. 3, який затвердж. керівником органу, що проводив розслідування.

БІЛЕТ 8

 

1.   Дисципліна праці. Правила внутрішнього розпорядку.

Працювати чесно і добросовісно, своєчасно, точно виконувати розпорядження адміністрації, підвищувати продуктивність праці, дотримуватись технологічної дисципліни, вимог ОП.

Правила внутр. труд. розпор. складаються адміністрацією по узгодженню з ПК (ст..142 КЗпП).

2.   Державний, відомчий, громадський нагляд за охороною праці.

Нагляд здійсн. Кабінет Мін. Укр.; держкомітет Укр.. по нагляду за ОП; МО; місце в держадмін.; місц. Ради нардеп.; упр. Освіти; служба ОП школи; уповноважені трудові колективи, профспілки. Органи держпожнагляду, санепідемслужба.

 

БІЛЕТ 9

1.   Управління охороною праці в навчальному закладі.

Загальне керівництво і персональна відповідальність за організацію служби ОП

- забезпечення безпечних і здорових умов праці покладається на директора. Безпосередня відповід. за організацію роботи з ОП і забезпечення здорових і безпечних умов праці та навчання покладається на керівників структурних підрозділів. Учитель, кл. кер., зав. кабінетом, майстернею несе відповідальність за збереження життя здоров’я учнів під час навч.- вих. Процесу , організовує вивчення учнями правил і норм ОП, проводить інструктажі з ОП, здійснює контроль за виконанням правил з безпеки учнями. Служба ОП проводить оперативно – метод. керівництво роботою з ОП , безперешкодно відвідує будь-які кабінети контролюючи дотримання чинного законодавства та інших нормативних актів з питань ОП.

 

2.   Безпека праці. Організаційні та технічні заходи.

Безпека умов праці - стан умов праці , при яких вплив на працюючого небезпечних і шкідливих виробничих факторів виключено або дія шкідливих виробничих факторів не перевищує гранично допустимих рівнів.

 

БІЛЕТ 10

1.    Мікроклімат виробничих приміщень та його параметри.

Мікроклімат навч. приміщень – комплекс фізичних факторів, що здійснюють вплив на теплообмін людини з оточуючим середовищем, обумовлюють самопочуття, працездатність, стан здоров’я і якість праці.

Санітарні правила встановлюють гігієнічні вимоги до параметрів мікроклімату робочих місць з урахуванням інтенсивності енергозатрат працюючих, часу виконання робіт, природних умов і вміщують вимоги до методів вимірів в контролю мікрокліматичних умов.

До параметрів мікроклімату належать: температура повітр’я і його відносна вологість; швидкість руху повітря; потужність теплового випромінювання приладів та устаткування, що знаходяться у приміщенні.

2.    Організаційні і технічні заходи з попередження нещасних випадків.

Організаційні : розробка правил , норм та інстр. З ОП, навчання працюючих безпечним методам праці та інстр. Згідно вимог ОП; здійснення контролю за виконанням вимог ОП; амін. – господ. контроль з ОП, культури виробництва, за станом виробничих приміщень та роб. місць; здійснення контролю за дотриманням законодавства про працю та відпочинок, залучення до роботи не за спеціальністю, без інструктажу з ОП, недостатнього засвоєння працюючими безпечних прийомів праці.

Технічні : підтримання справного обладнання робочих місць, виробництва, машин і механізмів, пристроїв, транспортних засобів, встановлення обладнання для захисту організму людини від впливу незадовільних метеорологічних умов, забруднень повітря у виробничих приміщеннях, шуму та вібрації, ел. магнітних полів, лазерних випромінювань, втілення у виробництво механізації та автоматизації , засобів індивід. та колект. захисту.

 

БІЛЕТ 11

1.    Медичні огляди працівників певних категорій навчального закладу.

Ст.. 17 Закон „Про ОП”. Власник зобов’язаний за свої кошти організувати проведення попереднього в періодичних медоглядів, а також щорічного обов’язкового мед. огляду осіб віком до 21 року.

Для прац. школи – 1 раз на рік. Працівник, який ухиляється від проходж. обов’язкового мед. огляду - відстороняється від роботи без збереження з/плати.

 

2.     Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально- виховного процесу в закладах і установах освіти

 

Положення про організацію роботи з ОП учасників виховного процесу в установах і закладах освіти з 8 розділів визначає єдину систему орг-ції роботи з ОП а також обов’язки керівників та посадових осіб щодо забезпечення здорових і безпечних умов НВ процесу, запобігання травматизму його учасників.

3.   Накази по школі з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності.

 

БІЛЕТ 12

1.     Загальні вимоги пожежної безпеки для навчальних закладів і організацій, передбачені Правилами пожежної безпеки.

Організаційні: розробка правил та інстр. З ПБ; визначення терміну , місця , порядку проведення інструктажу з ПБ; розробка і затвердж. Плану евакуації і порядку оповіщення людей; організація належного протипож. нагляду.

 Технічні: підтримання справного стану систем опалення, ел. устаткування, вентиляції; правильна організація праці на роб. місцях ; заборона використання обладнання, пристроїв , приміщень та інструменту , що не відповідають вимогам ПБ; заборона залучення до роботи не за спеціал. без інструктажу.

 

2.     Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально- виховного процесу в закладах і установах освіти,

Положення про організацію роботи з ОП учасників виховного процесу в установах і закладах освіти з 8 розділів визначає єдину систему орг-ції роботи з ОП а також обов’язки керівників та посадових осіб щодо забезпечення здорових і безпечних умов НВ процесу, запобігання травматизму його учасників.

 

БІЛЕТ 13

1.   Порядок дій працівників навчальних закладів і установ у випадку виникнення пожежі.

Кожен працівник при виникненні пожежі повинен достовірно впевнитись, що це пожежа; негайно повідомити директора школи; повідомити по тел.101 пож. частину; здійснити евакуацію учнів, працівників; вжити заходи по гасінню.

 

2.   Організаційні і технічні заходи з попередження нещасних випадків.

Організаційні : розробка правил , норм та інстр. З ОП, навчання працюючих безпечним методам праці та інстр. Згідно вимог ОП; здійснення контролю за виконанням вимог ОП; амін. – господ. контроль з ОП, культури виробництва, за станом виробничих приміщень та роб. місць; здійснення контролю за дотриманням законодавства про працю та відпочинок, залучення до роботи не за спеціальністю, без інструктажу з ОП, недостатнього засвоєння працюючими безпечних прийомів праці.

Технічні : підтримання справного обладнання робочих місць, виробництва, машин і механізмів, пристроїв, транспортних засобів, встановлення обладнання для захисту організму людини від впливу незадовільних метеорологічних умов, забруднень повітря у виробничих приміщеннях, шуму та вібрації, ел. магнітних полів, лазерних випромінювань, втілення у виробництво механізації та автоматизації , засобів індивід. та колект. захисту.

БІЛЕТ 14

 

1.      Особливості розслідування та обліку групових і смертельних нещасних випадків з учнями і працівниками.

Про кожний нещасний випадок , який стався з учнем, потерпілий або свідок НВ негайно сповіщає безпосередньо керівника НВ процесу, який зобов’язаний : терміново організувати першу долі карську допомогу потерпілому та його доставку до лікувальної установи, повідомити про НВ керівника закладу, службу з ОП, до прибуття комісії з розслідування зберегти обстановку на місці в тому стані, в якому вона була на момент події (якщо не загрожує життю і здоров’ю оточуючих і не призведе до більш тяжких наслідків . Директор школи негайно повідомляє управління освіти про НВ , який стався з учнем.

Про НВ , який стався під час далеких походів, екскурсій та інш. заходів поза територією району (міста), керівник закладу негайно повідомляє також орган управл. освітою за місцем події.

2.   Інструкції з охорони праці

Посадові фахові та по видам робіт.

БІЛЕТ 15

1.   Обовязки адміністрації в забезпеченні безпечних і здорових умов праці. Види і форми контролю.

Розробляти і здійснювати поточні і перспективні плани і заходи щодо поліпшення і оздоровл. умов праці , навчання, побуту; оперативно перевіряти виконання заходів ОП; проводити інструктаж з ТБ у відповідн. з вимогами ОП; своєчасно і ретельно проводити розслід. І обговорення НВ; видавати накази і розпорядження з питань ОП; створювати кабінетні куточки з ОП, плани евакуації.

 

2.   Порядок атестації керівних і інженерно-педагогічних працівників.

Усі працівники при прийнятті на роботу і в процесі роботи проходять на підприємстві інструктаж з питань ОП надання І медичної допомоги потерпілим від НВ, про правила поведінки при виникненні аварій. Посадові особи 1і раз на 3 роки проходять навчання та перевірку знань з ОП в органах галузевого управління ОП з участю представників держнагляду та профспілок. Перевірка знань з ОП прац. школи проводиться згідно „Полож. Про навчання з питань ОП у ЗОШ №   ”.

БІЛЕТ 16

1.    Відповідальність посадових осіб за порушення Закону „Про охорону праці”.

Закон „Про ОП” ст..49 – особи , винні в порушенні законодавства та інш. нормативах актів про ОП притягаються до дисциплін. , адміністрат. , кримінальної відповідальності згідно з законодавством.

2. Програма і порядок проведення протипожежного інструктажу з працівниками навчально - виховного закладу.

Заходи:

·           розробки правил та інструкцій ПБ;

·             орган-ція вивчення правил і інструкцій з протипож. безпеки;

·             забезпечення виконання правил та інструкцій з протипож. безпеки і здійснювання контролю за дотриманням протипож. режиму всіма працюючими, вживання заходів для усунення недоліків;

·             визначення терміну, місця і порядку проведення протипож. інструктажу, а також списку посадових осіб, на яких покладається його проведення та контроль;

·             орг-ція протипож. служби, пожежно-технічної комісії та добровільних пожежних дружин.

БІЛЕТ 17

1.    Безпека експлуатації машин, механізмів обладнання в навчально-виховному закладі.

Рухомі частини, конвеєри, струмопровідними огороджують: від джерел струму ставлять акустичні екрани; при звукоізоляції двигунів , машин ставлять кожухи, споруджують місцеві укриття; для ізоляції вібрації встановлюють віброізолюючі основи, прокладки.

2.     Небезпечні і шкідливі виробничі фактори, їх загальна характеристика та заходи захисту.

4 групи факторів:

-               фізичні     :    машини,    механізми     ,    шум,    вібрація,         радіація,  запиленість, випромінювання.

-  хімічні: подразнюючі, загально токсичні,

-             біологічні:     діяння впливу мікробів, мікроорганізмів, біохімічні, фізіологічні, генетичні

-             психофізіологічні: викликають   психічні   первантаження , розумове та емоційне перенапруження, нервово-психічні травми .

 Заходи:  організаційні, технічні, сан.-виробничі, медико-профілакт., соц. страх. від НВ.

БІЛЕТ №18

1.    Обов'язок працівника виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці.

Закон „Про ОП” ст..14 працівник зобов’язаний: знати і виконувати вимоги нормативних актів про ОП, додержуватись зобов’язань щодо ОП, передбачених кол. Договором та правилами внутр. труд. розпорядку закладу. Особисто вживати посильних заходів щодо усунення будь-якої виробничої ситуації, яка створює загрозу його життя чи здоров’ю або людей, які його оточують, природному середовищу.

2.   Положення про порядок розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань аварій на виробництві

Дія Положення поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форм власності. Складається:

-      розслідування та облік НВ;

-      повідомлення про розслідування та ведення обліку НВ;

-      спец. розслідування НВ;

-      звітність та інформація про НВ, аналіз, їх причини;

-        розслідування та облік випадків виявлення хронічних захворювань, отруєнь;

-      порядок     повідомлення про   проф..   захворювання та розслідування причин, що привели до їх виникнення;

-        розслідування ВПЗ у працівників, направлених на роботу за межі підприємства;

-        розслідування ЗНЗ

Розслідування проводиться у разі одержання ушкоджень, що призвели до втрати працівником працездатності на 1 робочий день чи більше або до необхідності проведення його на іншу роботу не менше як на 1 роб. день, у разі зникнення працівника під час виконання ним трудових обов’язків , а також у разі смерті працівника на підприємстві (НВ).

Про кожний НВ потерпілий або працівник, який його виявив, чи інша особа – свідок НВ повинен негайно повідомити безпосереднього керівника робіт чи іншу уповноважену особу підприємства і вжити заходів до подання необхідної допомоги потерпілому.

Роботодавець, одержавши повідомлення про НВ зобов’язаний негайно утворити наказом комісію з розслідування НВ у складі не менше ніж 3 особи та організувати розслідування.

Комісія зобов’язана протягом 3 діб скласти акт розслідування НВ за Ф. Н-5 згідно з додатком 2 у 3-х примірниках, а також акт про НВ, пов’язаний з виробництвом, за формою Н-1 згідно з дод. 3 у 6-ти примірниках, якщо цей НВ визнано таким, що пов’язаний з виробництвом, або акт про НВ, не пов’язаний з виробництвом, за формою НВП згідно з дод. 4, якщо цей НВ визнано таким, що не пов’язаний з виробництвом і передати їх на затвердження роботодавцю.

 

БІЛЕТ 19

1.   Атестація педагогічних працівників з охорони праці.

на 3 роки, згідно з наказом директора школи проходять навчання і перевірку знань з ОП. Учбові програми для навчання працівників в обсязі не менше 20 год . Для перевірки знань працівників з ОП наказом директора школи утворюється постійно діюча комісія. По результ. перевірки знань з ОП склад. акт.

2.     Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально- виховного процесу в закладах і установах освіти,

Положення про організацію роботи з ОП учасників виховного процесу в установах і закладах освіти з 8 розділів визначає єдину систему орг-ції роботи з ОП а також обов’язки керівників та посадових осіб щодо забезпечення здорових і безпечних умов НВ процесу, запобігання травматизму його учасників.

БІЛЕТ 20

1. Пожежна безпека. Організація пожежної охорони в закладі.

Організаційні: розробка правил та інстр. З ПБ; визначення терміну , місця , порядку проведення інструктажу з ПБ; розробка і затвердж. Плану евакуації і порядку оповіщення людей; організація належного протипож. нагляду.

 Технічні: підтримання справного стану систем опалення, ел. устаткування, вентиляції; правильна організація праці на роб. місцях ; заборона використання обладнання, пристроїв , приміщень та інструменту , що не відповідають вимогам ПБ; заборона залучення до роботи не за спеціал. без інструктажу.

2.        Порядок розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру

Порядок ... складається з 4 розділів:

1)            загальні питання ( які НВ підлягають розслідуванню, що стались під час...;

2)    повідомлення про НВ - лікувальні заклади до яких звернулися або були доставлені потерпілі внаслідок НВ протягом доби надсилають письмове повідомлення;

3)   розслідування НВ – НВ, які сталися з працюючими особами розсіл. комісією організації, яку визначає керівник організації. Рішення щодо розслідування НВ приймається керівником організації на підставі звернення потерпілого, листка непрацездатності, або довідки лікув. закладу. Розслідування НВ проводиться , після створення комісії протягом 10 кал. днів. Термін може бути подовжений . За результатами розсіл. складається Акт по ф-НТ. Кількість примірників кожному випадку визначається. Акти за ф-НТ зберігаються (з матеріалами розсіл.) 45 років в організації (для працюючих). Реєстрація з організації, яка проводила розслід.

4)              Облік і аналіз НВ

Рішення щодо розслідування НВ приймається керівником орг-ції на підставі звернення потерпілого, листка непрацездатності або довідки лікувально – профілакт. закладу.

Розслідування НВ проводиться протягом 10 кал. дн. Після утворення комісії. У разі потреби цей термін може бути продовжений керівником органу, який призначив розслідування.

За результ. розслідування НВ склад. акт за формою НТ, згідно з дод. 3, який затвердж. керівником органу, що проводив розслідування.

БІЛЕТ 21

1.      Розслідування та облік нещасних випадків під час навчально-виховного процесу. Складання акту форми Н-Н, Н-1.

Положення встановлює єдиний порядок розслідування та обліку НВ , що сталися з вихованцями , учнями, студентами, курсантами, слухачами під час НВ процесу в навч. закладах України має 4 розділи:

5) Галузь застосування

6)                                                                           Загальні положення        (які НВ підлягають розслідуванню, реєстрація та складання акту по ф Н-Н та його термін, тощо)

7) Повідомлення про НВ, їх розслідув., та облік

8) Спеціальне розслід. НВ (групові, із смерт. наслідком)

Розслідуванню підлягають НВ , які трапилися з учнями і призвели до погіршення стану здоров’я не менше ніж на 1 день згідно з мед висновком.

За результ. розслідування НВ під час НВП склад. акт за Ф Н-Н.

Про кожний НВ, який стався з учнем, потерпілий або свідок НВ негайно сповіщає керівника навч. закладу, службу ОП. Комісія з розслід. НВ зобов’язана провести розслід. НВ, з’ясувати обставини і причини, розробити заходи щодо усунення причин НВ, визначити відповід. осіб; скласти акт про НВ за Ф. НН у 5-ти прим. і направити на затвердж. кер. навч. закладу.

До акта додаються пояснення свідків, потерпілого та ін. доеккументи, що хар-зують стан місця , де стався НВ, мед висновок про стан здоров’я потерпілого.

Кер. навч. закладу протягом 3-х діб після закінчення розслідування затверджує акти Н-Н.

 Н-1 .

Про кожний НВ потерпілий або прац., який його виявив, - свідок НВ - повинні негайно повідомити керівника та службу ОП.

Роботодавець, одержавши повідомлення про НВ зобов’язаний утворити наказом комісію з розслід. НВ у складі не менше 3 осіб.

Комісія зобов’язана протягом 3 діб скласти акт розсіл. НВ за Ф Н-5 у 3 прим., акт про НВ, пов’язаний з виробн-вом за Ф Н-1 у 6 прим., або акт НПВ не повяз. з виробн.

 

2.     Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально- виховного процесу в закладах і установах освіти,

Положення про організацію роботи з ОП учасників виховного процесу в установах і закладах освіти з 8 розділів визначає єдину систему орг-ції роботи з ОП а також обов’язки керівників та посадових осіб щодо забезпечення здорових і безпечних умов НВ процесу, запобігання травматизму його учасників.

 

БІЛЕТ 22

1.   Участь профспілок у здійсненні контролю за додержанням законодавства про охорону праці.

Проф.. спілки здійснюють громадський контроль за додержанням законодавства про ОП, створенням безпечних і нешкідливих умов праці, належних виробничих та санітарно- побутових умов, забезпеченням працівників спецодягом, взуттям, ін. засобами індивід. та колективного захисту. У разі загрози життю або здоров’ю працівників проф.. спілки мають право вимагати від роботодавця припинення робіт на робочих місцях, у цехах та ін. структурних підрозділах.

2.        Адміністративно-громадський контроль з охорони праці в навчальному закладі.

Триступеневий адміністративно-громадський контроль у системі управління охороною праці є основною формою контролю адміністрації і комітету профспілки школи за станом умов і безпеки праці на робочих місцях та виконанням всіма посадовими особами, службами, працівниками вимог стандартів безпеки праці, правил, норм, інструкцій з охорони праці.

Найважливішими завданнями адміністративно-громадського контролю за станом охорони праці в навчальному закладі є постійне підвищення рівня безпечності навчально-виховного процесу, спрямованого на виключення випадків травматизму як серед працюючих, так і серед учнів (вихованців).

Керівництво організацією триступеневого контролю здійснюють керівник навчального закладу та голова комітету профспілки.

 Перший ступінь контролю за дотриманням вимог чинного законодавства щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності здійснюють завідувачі кабінетів хімії, фізики, біології, допризовної підготовки, комп'ютерного класу, навчальних майстерень, спортивного залу, вчителі, вихователі.

Другий ступінь контролю здійснюють заступники директора школи, у своїх структурних підрозділах та спеціаліст з охорони праці, уповноважений профспілок. Проводити його необхідно один раз на навчальну чверть.

Третій ступінь контролю здійснює керівник навчального закладу разом з головою профспілкового комітету один раз на півріччя.

 

БІЛЕТ 23

1.      Засоби профілактики дитячого, підліткового виробничого травматизму в закладах освіти.

Проведення вступного інструктажу . Виконання програм по вивченню охорони життя та здоров’я дітей. Проведення бесід та інструкцій з ОП згідно вимогам ОП.

2.   Порядок дії працівників навчального закладу у випадку виникнення пожежі.

Кожен працівник при виникненні пожежі повинен достовірно впевнитись, що це пожежа; негайно повідомити директора школи; повідомити по тел.01 пож. частину; здійснити евакуацію учнів, працівників; вжити заходи по гасінню.

 

БІЛЕТ 24

1.    Організаційні і технічні заходи з попередження нещасних випадків.

Організаційні : розробка правил , норм та інстр. З ОП, навчання працюючих безпечним методам праці та інстр. згідно вимог ОП; здійснення контролю за виконанням вимог ОП; амін. – господ. контроль з ОП, культури виробництва, за станом виробничих приміщень та роб. місць; здійснення контролю за дотриманням законодавства про працю та відпочинок, залучення до роботи не за спеціальністю, без інструктажу з ОП, недостатнього засвоєння працюючими безпечних прийомів праці.

Технічні : підтримання справного обладнання робочих місць, виробництва, машин і механізмів, пристроїв, транспортних засобів, встановлення обладнання для захисту організму людини від впливу незадовільних метеорологічних умов, забруднень повітря у виробничих приміщеннях, шуму та вібрації, ел. магнітних полів, лазерних випромінювань, втілення у виробництво механізації та автоматизації , засобів індивід. та колект. захисту.

2.   Перевірка знань працівників з питань охорони праці, оформлення результатів перевірки знань

Посадові особи до початку виконання своїх обов’язків і періодично , один раз на 3 роки, згідно з наказом директора школи проходять навчання і перевірку знань з ОП. Учбові програми для навчання працівників в обсязі не менше 20 год . Для перевірки знань працівників з ОП наказом директора школи утворюється постійно діюча комісія. По результ. перевірки знань з ОП склад. акт.

 

БІЛЕТ 25

 

1.        3аходи щодо профілактики виробничого та дитячого травматизму в навчальному закладі.

Проведення вступного інструктажу. Виконання програм по вивченню охорони життя та здоров’я дітей. Проведення бесід та інструкцій з ОП згідно вимогам ОП.

2.   Порядок дії працівників навчального закладу у випадку виникнення пожежі.

Кожен працівник при виникненні пожежі повинен достовірно впевнитись, що це пожежа; негайно повідомити директора школи; повідомити по тел.01 пож. частину; здійснити евакуацію учнів, працівників; вжити заходи по гасінню.

 

 

БІЛЕТ 26

 

1.   З чого складаються комплексні заходи з охорони праці?

Заходи складаються з правових, соц.- економічних, орган.- технічних, сан.- гігієнічних засобів спрямованих на збереження здоров’я і працездатності людини у процесі праці.

2.   Позачергова перевірка знань з питань охорони праці.

Позаплановий інструктаж проводиться:

ü при введені в дію нових або переглянутих нормативних актів про ОП, при внесені змін та доповнень;

ü при зміні технологічного процесу;

ü    при                                                     порушенні працівником, учнем                                   нормативних актів про ОП, що можуть призвести до травми;

ü           на вимогу працівників органу держ. нагляду за ОП, вищої господарської організації або держ. Виконавчої влади у випадку, якщо виявлено незнання працівником, учнем безпечних методів, прийомів праці чи нормативних актів про ОП;

ü при перерві в роботі виконавця робіт більш ніж 30 кал. днів – для робіт з підвищеною небезпекою, а для решти робіт – понад 60 днів.

БІЛЕТ 27

1.   Відповідальність працівників за порушення вимог охорони праці.

Закон „Про ОП” ст..49 – особи , винні в порушенні законодавства та інш. нормативах актів про ОП притягаються до дисциплін. , адміністрат. , кримінальної відповідальності згідно з законодавством.

 

2.   Гігієна праці та виробнича санітарія в навчальному закладі.

Виробнича санітарія – система організаційних, гігієнічних і санітарно- технічних заходів і засобів, спрямованих на захист працюючих від дії шкідливих виробничих факторів.

ü правильна орг-ція праці, робочих місць, розстановка обладнання;

ü правильна експлуатація обладнання , пристроїв і інструменту, засобів індивід. та колективного захисту;

ü наявність керівника і належного нагляду за безпечним веденням робіт;

ü          виконання         працюючими   інструкцій   з   ТБ,ВС            ,  особливо з використанням шкідливих виробничих факторів.

Гігієнічні заходи:

ü орг-ція і проведення медичними закладами попереднього і періодичних медичних оглядів працюючих;

ü дотримання працюючими правил особистої гігієни та санітарного стану виробничих приміщень

Тести

 

Запитання 1

Охорона праці – це:

Ø  система заходів, яка направлена на збереження здоров’я людини;

Ø  розділ, який включає в себе пожежну безпеку та промислову санітарію;

Ø  заходи, які виконуються власником для збереження здоров’я людини;

Ø  система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров’я працездатності людини у процесі трудової діяльності.

 

Запитання 2

Догана, як вид покарання за порушення законодавства про охорону праці, відноситься до відповідальності згідно із законодавством:

Ø  адміністративної;

Ø  дисциплінарної; 

Ø  матеріальної;

Ø  кримінальної.

 

Запитання 3

Норма тривалості робочого часу працівників не може перевищувати:

Ø  25 годин на тиждень;

Ø  33 годин на тиждень;

Ø  41 годину на тиждень;

Ø  40 годин на тиждень.

Запитання 4

Причини травматизму, що відносяться до технічних:

Ø  недостатнє освітлення;

Ø  підвищений шум у приміщенні;

Ø  незадовільний технічний стан машин, механізмів та технологічного обладнання, порушення технологічного процесу, неправильний вибір технологічних режимів;

Ø  незадовільний санітарний стан різного роду виробничих і побутових приміщень.

Запитання 5

Причини нещасних випадків, що відносяться до санітарно-гігієнічних:

Ø  неякісне проведення технічного обслуговування та ремонту машин і механізмів, відсутність устаткування і пристроїв на машинах, механізмах, що забезпечують їх безпечну роботу; 

Ø  низька виробнича дисципліна, порушення режиму праці та відпочинку працівників, відсутність місці інструкцій на робочому 

Ø  алкогольне сп’яніння, антропологічна невідповідність працівників умовам праці;

Ø  підвищений вміст виробничого пилу, а також отруйних речовин у повітрі, незадовільний санітарний стан виробничих і побутових приміщень, незадовільне освітлення

Запитання 6

Учні надають шефську допомогу по збиранню овочів в одному з приватних підприємств. Вид інструктажу, який повинен провести з учням керівник робіт перед початком виконання цієї роботи:

Ø  вступний

Ø  первинний

Ø  позаплановий

Ø  цільовий

Запитання 7

З усіма працівниками, які приймаються на постійну або тимчасову роботу, незалежно від їхньої освіти, стажу роботи та посади проводиться інструктаж з питань охорони праці:

Ø  первинний

Ø  позаплановий

Ø  вступний

Ø  цільовий

Запитання 8

Позаплановий інструктаж для робіт підвищеної небезпеки проводиться, якщо в трудовому процесі виконавця робіт сталася перерва:

Ø  30 календарних днів; 

Ø  більше ніж 30 календарних днів;

Ø  понад 60 календарних днів; 

Ø  20 календарних днів.

Запитання 9

Дія Закону України «Про охорону праці» поширюється:

 

Ø  на юридичних і фізичних осіб;

Ø  на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих;

Ø  на всіх повнолітніх громадян України;

Ø  тільки на організації, які підпорядковуються Міністерству освіти і науки України.

Запитання 10

Нещасний випадок – це:

Ø  обмежена в часі подія або раптовий вплив на працівника небезпечного виробничого фактору чи середовища, що сталися в процесі виконання ним трудових обов’язків, внаслідок яких заподіяно шкоду здоров’ю або настала смерть;

Ø  захворювання, що виникає після одноразового (протягом не більше однієї робочої зміни) впливу шкідливих факторів фізичного, біологічного та хімічного характеру;

Ø  порушення трудової дисципліни або недотримання вимог охорони праці у процесі виконання трудових обов'язків; 

Ø  захворювання, яке виникає в результаті здійснення професійної діяльності працівника і зумовлюється виключно або переважно впливом шкідливих факторів виробничого середовища і трудового процесу, пов’язаних з роботою.

Запитання 11

Професійне захворювання – це:

Ø  раптовий вплив на працівника небезпечного виробничого фактору чи середовища, що стався в процесі виконання ним трудових обов'язків, внаслідок яких заподіяно шкоду здоров'ю або настала смерть;

Ø  патологічний стан людини, зумовлений роботою, і пов’язаний з надмірним напруженням організму або несприятливою дією шкідливих виробничих факторів;

Ø  захворювання, що спричинило повну втрату працездатності застрахованого;

Ø  захворювання, що виникає після одноразового (протягом не більше однієї робочої зміни) впливу шкідливої речовини (речовин).

Запитання 12

Ø  При незадовільних результатах перевірки знань з питань охорони праці:

Ø  працевлаштування працівника вирішується відповідно до діючого законодавства;

Ø  працівник протягом одного місяця повинен пройти повторне навчання і повторну перевірку знань з питань охорони праці;

Ø  працівник протягом шести місяців повинен пройти чергове навчання з питань охорони праці за власний рахунок;

Ø  працівник має бути звільнений.

Запитання 13

Роботодавець, одержавши повідомлення про нещасний випадок, зобов’язаний утворити комісію з розслідування протягом:

Ø  двох діб;

Ø  трьох робочих днів;

Ø  однієї доби; 

Ø  п’яти календарних днів.

Запитання 14

Повторний інструктаж на робочому місці з працівниками на роботах підвищеної небезпеки проводиться:

Ø  щомісяця

Ø  один раз на 3 місяці;

Ø  щороку:

Ø  один раз на 6 місяців.

Запитання 15

Наслідком багаторазової, тривалої дії на організм робітника шкідливих виробничих чинників може бути:

Ø  виробнича травма;

Ø  професійне захворювання;

Ø  професійне отруєння;

Ø  професійний опік.

Запитання 16

Прийняття на роботу осіб, яким не виповнилося 16 років:

Ø  можливе за згодою сторін; 

Ø  не допускається;

Ø  вікові обмеження відсутні;

Ø  можливе тільки з дозволу батьків.

Запитання 17

Посадові особи підприємства або громадяни (суб’єкти підприємницької діяльності), винні у порушенні вимог законодавства про охорону праці, якщо це порушення заподіяло шкоду здоров’ю потерпілого, притягаються до:

Ø  адміністративної відповідальності;

Ø  дисциплінарної відповідальності; 

Ø  матеріальної відповідальності;

Ø  кримінальної відповідальності.

Запитання 18

Громадський контроль за виконанням законодавства про охорону праці здійснюють:

Ø  юридичний відділ на виробництві;

Ø  служба охорони праці;

Ø  професійні спілки, їх об’єднання в особі своїх виборних органів і представників;

Ø  органи державного нагляду за охороною праці.

Запитання 19

Позаплановий інструктаж з учнями, студентами, курсантами, слухачами під час проведення трудового і професійного навчання проводиться:

Ø  при порушенні ними вимог нормативно-правових актів з охорони праці, що можуть призвести або призвели до травм, аварій, пожеж тощо;

Ø  при організації масових заходів: екскурсій, походів, спортивних змагань;

Ø  при прийомі на роботу;

Ø  при переведенні на іншу роботу.

Запитання 20

Яка тривалість щорічної відпустки для працівників віком до 18 років:

Ø  31 робочий день;

Ø  31 календарний день у зручний для них час;

Ø  24 робочих дні;

Ø  24 робочих дні у зручний для них час.

Запитання 21

Організаційними причинами нещасного випадку вважаються:

Ø  порушення трудової та виробничої дисципліни;

незадовільне утримання і недоліки в організації робочих місць;

відсутність цільового інструктажу;

хиби у навчанні безпечних незадовільний технічний стан машин, механізмів, устаткування;

Ø  порушення або недосконалість технологічного процесу;

порушення вимог безпеки при експлуатації транспортних

невідповідність метеорологічних умов санітарним нормам;

підвищений вміст виробничого пилу, а також отруйних речовин у повітрі;

Ø  незадовільний санітарний стан виробничих і побутових приміщень;

нервово-психічні навантаження;

алкогольне сп’яніння;

Ø  незадовільний психологічний клімат у колективі;

антропологічна невідповідність працівників умовам праці

Запитання 22

Сукупність факторів виробничого середовища і виробничого процесу, що впливають на здоров’я і працездатність людини під час її професійної діяльності:

Ø  безпека праці;

Ø  умови праці;

Ø  безпека виробничого процесу.

Запитання 23

Відсутність неприпустимого ризику, що пов’язаний з можливістю нанесення ушкодження - це:

Ø  безпека;

Ø  безпека виробничого устаткування;

Ø  безпека виробничого процесу

Запитання 24

Дія на людину їдких, токсичних та подразнювальних речовин – це небезпечний та шкідливий виробничий чинник:

Ø  хімічний;

Ø  біологічний;

Ø  психофізіологічний;

Запитання 25

Умови праці поділяються на:

Ø  4 класи; 

Ø  5 класів 

Ø  3 класи 

Ø  2 класи

Запитання 26

Рухомі машини, елементи обладнання, вироби, матеріали відносяться до небезпечного виробничого чинника:

Ø  фізичного

Ø  хімічного

Ø  біологічного

Ø  психофізіологічного

Запитання 27 (неправильне питання)

За функціональним призначенням сигнальні пристрої поділяються на:

Ø  аварійні, інформаційні, запобіжні;

Ø  звукові, світлові;

Ø  аварійні, проблискові.

Запитання 28

Сигнальний колір, що означає попередження, можливу небезпеку:

Ø  зелений

Ø  синій

Ø  жовтий

Ø  червоний

Запитання 29

Сигнальний колір, що означає вказівку, інформацію:

Ø  синій

Ø  жовтий

Ø  червоний.

Ø  зелений

Запитання 30

За забезпечення працівників засобами індивідуального захисту відповідає:

Ø  роботодавець

Ø  спеціаліст з охорони праці;

Ø  профспілковий комітет.

Запитання 31

Вентиляція, опалення, освітлення належать до:

Ø  засобів колективного захисту;

Ø  засобів індивідуального захисту;

Ø  засобів місцевого захисту.

Запитання 32

Людина працездатна і добре себе почуває, якщо температура навколишнього повітря:

Ø  15-17°С;

Ø  18-20°С;

Ø  21-25°С.

Запитання 33

Евакуаційних виходів із будівлі з кожного поверху повинно бути:

Ø  варіанти відповідей

Ø  один

Ø  не більше трьох;

Ø  не менше двох.

Запитання 34

Людина працездатна і добре себе почуває, якщо відносна вологість повітря на робочому місці:

Ø  20-30%;

Ø  40-60%;

Ø  70-80%.

Запитання 35

Людина працездатна і добре себе почуває, якщо швидкість руху повітря на робочому місці:

Ø  0,1–0,2 м/с;

Ø  0,4-0,5 м/c;

Ø  1,0-2,0 м/c.

Запитання 36

Шляхи евакуації мають бути завширшки не менше:

Ø  1 м;

Ø  0,8 м;

Ø  1,5 м.

Запитання 37

Двері на шляхах евакуації повинні бути завширшки не менше:

Ø  1 м;

Ø  0,8 м;

Ø  1,5 м.

Запитання 38

Мікроклімат виробничих приміщень, який сприяє підвищенню продуктивності праці та самопочуття працівників:

Ø  температура навколишнього повітря 30°С, вологість 80%;

Ø  температура навколишнього повітря 18-20°С, швидкість повітря 0,5 м/c;

Ø  температура навколишнього повітря 18-20°С, швидкість повітря 0,1-0,2 м/c, відносна вологість – 40-60%.

Запитання 39

Умови, за яких зберігається здоров’я працівників і працездатність підтримується на високому рівні протягом тривалого часу, – це умови праці:

Ø  оптимальні

Ø  допустимі

Ø  шкідливі

Ø  екстремальні

Запитання 40

Розробка правил, інструкцій, інструктажів з протипожежної безпеки належить до заходів:

Ø  технічних

Ø  організаційних

Ø  механічних

Запитання 41

Комплекс встановлених норм і правил поведінки людей, виконання робіт і експлуатації об'єкта, спрямованих на забезпечення пожежної безпеки – це:

Ø  протипожежний режим;

Ø  пожежна безпека;

Ø  пожежно-технічний мінімум.

Запитання 42

Речовини, що не здатні до займання у повітрі звичайного складу:

Ø  важкогорючі

Ø  негорючі

Ø  важкозаймисті

Запитання 43

Азот, хлор, перекис водню належать до речовин:

Ø  горючих

Ø  негорючих;

Ø  важкогорючих

Запитання 44

Яким документом на підприємстві встановлюється протипожежний режим?

Ø  наказом (інструкцією) керівника;

Ø  планом евакуації на випадок пожежі;

Ø  типовим положенням.

Запитання 45

Двері на шляхах евакуації мають відкриватися

Ø  у будь-якому напрямку;

Ø  у середину приміщення;

Ø  в напрямку виходу з будинків (приміщень).

Запитання 46

Для зазначення місцезнаходження вогнегасників на об'єктах повинні встановлюватися вказівні знаки, які розташовують на видних місцях на висоті:

Ø  2,0-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями;

Ø  3 м від рівня підлоги;

Ø  будь-якій.

Запитання 47

Для гасіння твердих речовин, металів, карбідів, тліючих і здатних горіти без доступу повітря речовин застосовують вогнегасники:

Ø  вуглекислотні

Ø  порошкові

Ø  хладонові

Запитання 48

Водяний вогнегасник — це вогнегасник,

Ø  який створює аерозольний струмінь, що складається з дрібнодисперсних крапель;

Ø  заряд якого складається з двох частин: кислотної та лужної;

Ø  який заправляється чистою водою або водою з домішками.

Запитання 49

Для того, щоб виник і підтримувався процес горіння, необхідна наявність:

Ø  паливної речовини, окислювача і джерела енергії для запалювання;

Ø  джерела запалення, речовини, горючої речовини;

Ø  повітря, паливної речовини, зволоження.

Запитання 50

Горіння речовини без явного утворення полум’я – це:

Ø  запалювання

Ø  тління

Ø  горіння

Запитання 51

Швидке перетворення речовини в газо- чи пилоподібний стан з виділенням великої кількості тепла:

Ø  займання

Ø  спалах

Ø  вибух

Запитання 52

Неорганізоване і неконтрольоване горіння, внаслідок якого знищуються матеріальні цінності, називається:

Ø  горінням

Ø  вибухом

Ø  пожежею.

Запитання 53

Речовина, яка утворюється за рахунок хімічної реакції при змішуванні кислотної та лужної частин у спеціальних машинах:

Ø  пара

Ø  вуглекислота

Ø  піна

Запитання 54

Усі будови і споруди за вогнестійкістю поділяються на:

Ø  4 ступені;

Ø  5 ступені;

Ø  6 ступені;

Ø  2 ступені;

Запитання 55

Найпоширенішим засобом гасіння пожежі є:

Ø  вода

Ø  піна

Ø  вуглекислота

Запитання 56

Із зазначених речовин виберіть горючі:

Ø  вода, слабкі водні розчини спиртів, азот, соляна кислота;

Ø  водень, окис вуглецю, природний газ, бензин, деревина;

Ø  сульфати, хлориди металів, хлор;

Запитання 57

Електроустановки, що перебувають під напругою, гасити не можна:

Ø  вуглекислотою

Ø  піною

Ø  порошком

Запитання 58

Явище природи, пов’язане із взаємодією електричних зарядів, що утворюються внаслідок електризації грозових хмар під час руху потужних повітряних потоків:

Ø  статична електрика;

Ø  промислова електрика

Ø  атмосферна електрика

Ø  індукційна електрика

Запитання 59

Сила струму статичної електрики:

Ø  дуже мала

Ø  небезпечна для людини

Ø  дуже велика

Ø  різна

Запитання 60

Громовідвід складається із:

Ø  заземлювача

Ø  заземлювача і подвійної ізоляції;

Ø  заземлювача, блискавоприймача і струмовідводу

Ø  блискавоприймача і блокування

Запитання 61

Діелектричні калоші, переносне заземлення, плакати і огороджувальні пристрої належать до засобів електрозахисту в електроустановках до 1000 В:

Ø  основних

Ø  головних

Ø  додаткових

Ø  другорядних

Запитання 62

Напис, який використовують для заборони певних дій:

Ø  "Вилазити тут";

Ø  "Не вмикати – працюють люди"

Ø  "Бережись – рух транспорту"

Ø  "Працювати тут"

Запитання 63

Напис "Не влазь – уб'є!" належить до запобіжних написів:

Ø  заборонних

Ø  настановчих

Ø  вказівних

Ø  застережних

Запитання 64

Навмисне електричне з'єднання з землею металевих струмопровідних частин, що можуть опинитись під напругою – це:

Ø  захисне відімкнення

Ø  занулення

Ø  електромагнітне блокування

Ø  заземлення

Запитання 65

Електрозахисні засоби, які не відносяться до колективних:

Ø  ізоляція струмопровідних частин

Ø  заземлення

Ø  блокування

Ø  інструмент з ізолюючими рукоятками

Запитання 66

Особливо небезпечні приміщення характеризуються наявністю хоча б однієї з таких умов ураження електричним струмом:

Ø  відносна вологість повітря тривалий час перевищує 70 %;

Ø  хімічно активне середовище (у приміщенні є агресивні пари, гази, рідини, які діють на ізоляцію та руйнують струмопровідні частини електроустаткування);

Ø  висока температура повітря (+35°С);

Ø  струмопровідна підлога.

Запитання 67

Особі, що надає допомогу потерпілому в зоні напруги кроку, без засобів захисту необхідно пересуватись:

Ø  вкрай обережно, переставляючи ступні ніг одна за одною, намагатися не відривати їх від землі;

Ø  великими кроками виходити із зони напруги кроку;

Ø  навколішки

Ø  звичайними кроками

Запитання 68

Постійний струм безпечніший за змінний з частотою 50 Гц у:

Ø  2 рази

Ø  4 – 5 разів

Ø  6 разів

Ø  7 разів

Запитання 69

Дія струму, що виявляється в розкладанні органічної рідини та крові:

Ø  термічна;

Ø  біологічна

Ø  електролітична

Ø  механічна

Запитання 70

Ураження тканин і органів внаслідок проходження струму чи впливу променів електродуги на людину – це:

Ø  електрична травма

Ø  виробнича травма

Ø  електричний удар

Ø  електротравматизм

Запитання 71

Види електрики:

Ø  виробнича, побутова;

Ø  статистична, атмосферна;

Ø  побутова, статистична;

Ø  промислова, статична й атмосферна.

 

Запитання 72

Запалення очей внаслідок дії значного потоку ультрафіолетових променів від дії електричної дуги

Ø  електроофтальмія

Ø  електричний удар

Ø  електрометалізація шкіри

Ø  електричні опіки

 

Запитання 73

Просочування поверхні шкіри частками металу за його випаровування чи розбризкування під впливом електричного струму – це:

Ø  електроофтальмія

Ø  електрометалізація шкіри

Ø  електричні знаки

Ø  електричний удар

Запитання 74

Збудження електричним струмом живих тканин у вигляді судомних скорочень м’язів

Ø  електричний удар;

Ø  електрошок;

Ø  електрична травма;

Ø  електротравматизм.

Запитання 75

Плями сірого або блідо-жовтого кольору у вигляді мозоля на поверхні шкіри в місці контакту зі струмопровідними елементами

Ø  електрометалізація шкіри;

Ø  електричний удар;

Ø  електричний опік;

Ø  електротравма.

Запитання 76

Мікроорганізми, бактерії, інфекційні захворювання – це шкідливі фактори виробничого середовища:

Ø  фізичні;

Ø  біологічні;

Ø  хімічні.

Запитання 77

Система організаційних та технічних заходів, які спрямовані на усунення потенційно небезпечних факторів і запобігання професійним захворюванням та отруєнням, – це:

Ø  виробнича санітарія;

Ø  гігієна праці;

Ø  фізіологія праці.

Запитання 78

Назвіть, які приміщення відносяться до санітарно-побутових приміщень:

Ø  підвальні;

Ø  гардеробні, душові, пункти харчування;

Ø  приміщення з підвищеною небезпекою, де вологість становить 75%.

Запитання 79

За функціональним призначенням штучне освітлення буває:

Ø  робоче, аварійне, змішане;

Ø  штучне, охоронне, природне;

Ø  робоче, аварійне, евакуаційне, охоронне, чергове.

Запитання 80

Створення і автоматична підтримка у приміщеннях незалежно від зовнішніх умов постійних або змінних за відповідною програмою температури, вологості найбільш придатних для людини та нормального проходження технологічного процесу – це: 

Ø  кондиціювання повітря;

Ø  місцева вентиляція;

Ø  обігрів калориферами.

Запитання 81

Ознаки венозної кровотечі:

Ø  темний колір крові, випливає пасивним струменем без поштовхів;

Ø  кровоточить вся поверхня рани;

Ø  кров червона, струмінь фонтаном, пульсує;

Ø  кров тече тоненьким струменем.

Запитання 82

Ознаки клінічної смерті:

Ø  відсутність центрального пульсу, подиху, реакції зіниць на світло;

Ø  висихання роговиці ока, трупні плями, трупне задубіння;

Ø  хворий у контакт не вступає, реакція на біль не цілеспрямована;

Ø  відсутність дихання.

Запитання 83

Транспортувати потерпілого з ушкодженням хребта потрібно:

Ø  у м’яких ношах обличчям догори;

Ø  поклавши його на живіт на рівну тверду поверхню;

Ø  напівлежаче положення;

Ø  поклавши його на спину на тверді ноші.

Запитання 84

Ступені опіку залежно від тяжкості:

Ø  3

Ø  4

Ø  5

Ø  6

Запитання 85

Частота вдувань потерпілому повітря при виконанні штучного дихання

Ø  12-15 разів на хвилину;

Ø  8-10 разів на хвилину;

Ø  25-30 разів на хвилину;

Ø  60 разів на хвилину

Запитання 86

Якщо потерпілий відкашлюється яскраво-червоною спіненою кров'ю, то це кровотеча:

Ø  з травного тракту;

Ø  в легенях;

Ø  з головної шийної (сонної) артерії;

Ø  в паху.

Запитання 87

При артеріальній кровотечі джгут накладають вище рани влітку:

Ø  не більше, ніж на 2 години;

Ø  не більше, ніж на 3 години;

Ø  не більше, ніж на півгодини;

Ø  не більше, ніж на 4 години.

Запитання 88

Ушкодження з порушенням цілісності шкіри або слизової оболонки – це:

Ø  вивих;

Ø  перелом;

Ø  поранення;

Ø  кровотеча

Запитання 89

При закритому переломі:

Ø  шкіра не пошкоджена, рана відсутня;

Ø  шкіра пошкоджена, кістку видно на поверхні;

Ø  шкіра не пошкоджена, сильна внутрішня кровотеча;

Ø  шкіра пошкоджена, сильна кровотеча.

Запитання 90

Призначення настойки йоду:

Ø  застосування при опіках 1-го і 2-го ступеня;

Ø  обробки ран і ушкоджень шкіри;

Ø  зупинки кровотечі;

Ø  знеболювання місця забиття.

Запитання 91

При переломі ребер необхідно:

Ø  покласти потерпілого на тверді ноші (щит, лист фанери, двері тощо);

Ø  міцно забинтувати груди або стягнути їх рушником під час вдиху;

Ø  накласти шину на грудну клітку;

Ø  міцно забинтувати груди або стягнути їх рушником під час видиху.

Запитання 92

При ушкодженні тазу необхідно:

Ø  покласти потерпілого на тверді ноші (щит, широку дошку);

Ø  обережно стягнути його широким рушником, шматком тканини, покласти потерпілого на тверді ноші (щит, широку дошку), надавши йому пози «жаби».

Ø  накласти шину;

Ø  обережно стягнути його широким рушником, шматком тканини, та посадити.

Запитання 93

Визначити який з варіантів визначає в повному обсязі алгоритм надання першої домедичної допомоги

Ø  усунути дію шкідливого та небезпечного фактору, надати потерпілому найзручніше положення; оцінити стан потерпілого; визначити характер травм, що становлять найбільшу небезпеку; вжити необхідних заходів щодо рятування потерпілого в порядку терміновості; підтримувати основні життєві функції до прибуття медичного персоналу; викликати швидку медичну допомогу або транспортувати потерпілого до найближчої лікарні; повідомити креівника установи про те, що трапилося.

Ø  усунути дію шкідливого та небезпечного фактору, надати потерпілому найзручніше положення; визначити характер травм, що становлять найбільшу небезпеку; вжити необхідних заходів щодо рятування потерпілого в порядку терміновості; підтримувати основні життєві функції до прибуття медичного персоналу; викликати швидку медичну допомогу або транспортувати потерпілого до найближчої лікарні; повідомити креівника установи про те, що трапилося.

Ø  усунути дію шкідливого та небезпечного фактору, надати потерпілому найзручніше положення; оцінити стан потерпілого; вжити необхідних заходів щодо рятування потерпілого в порядку терміновості; підтримувати основні життєві функції до прибуття медичного персоналу; викликати швидку медичну допомогу або транспортувати потерпілого до найближчої лікарні; повідомити креівника установи про те, що трапилося.

Ø  усунути дію шкідливого та небезпечного фактору, надати потерпілому найзручніше положення; оцінити стан потерпілого; визначити характер травм, що становлять найбільшу небезпеку; вжити необхідних заходів щодо рятування потерпілого в порядку терміновості; підтримувати основні життєві функції до прибуття медичного персоналу; викликати швидку медичну допомогу або транспортувати потерпілого до найближчої лікарні;

Запитання 94

Визначити який вид кровотечі становить найбільшу небезпеку для людини

Ø  варіанти відповідей

Ø  капілярна;

Ø  венозна;

Ø  артеріальна.

Запитання 95

Визначити ознаки термічного опіка ІІ ступеня

Ø  почервоніння шкіри, набряк;

Ø  пухирі, наповнені жовтуватою рідиною;

Ø  утворення некрозу шкіри;

Ø  обвуглення тканин.

Запитання 96

Визначити що належить до хімічних шкідливих факторів:

Ø  параметри повітря у приміщенні ( температура, вологість, швидкість), вібрація, шум, нетоксичний пил, газ, пара; випромінювання, освітленість;

Ø  мікроорганізми, бактерії, інфекційні захворювання;

Ø  фізичні та нервово-психічні перевантаження, повязані з тяжкою монотонною працею

Ø  токсичний пил, пара, газ.

Запитання 97

Сукупність різних за силою і частотою звуків, що заважають сприйняттю необхідних для людини сигналів це...

Ø  вібрація

Ø  іонізація;

Ø  вібропоглинання;

Ø  шум

Запитання 98

Інструктаж що проводиться при введені в дію нових або переглянутих нормативно-правових актів з охорони праці, при зміні технологічного процесу, модернізації устаткування, приладів та інструментів.

Ø  повторний;

Ø  позаплановий;

Ø  цільовий.

Запитання 99

Натискання на груднину при проведенні непрямого масажу серця потрібно проводити з такою силою, щоб вона зміщувалась на глибину:

Ø  4-5 см;

Ø  1-2 см;

Ø  6-7 см;

Ø  а)   7-8 см.

Запитання 100

Для чого використовується питна сода?

Ø  варіанти відповідей

Ø  полоскання рота при опіках лугами, для примочок на очі в разі опіку;

Ø  для зупинки кровотечі з носа, невеликих ран і подряпин;

Ø  для приготування розчинів для промивання очей та шкіри; полоскання рота в разі опіків кислотою ;

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Анімація в растровому графічному редакторі   - Фотошоп урок песик махає хвостом